Ahmet Ağam Remont Yaperi


Ahmet Agam Remont (tamir) yaperi 


Işten eve dönüyordum.
Komşum Ahmet agam gene arabasının başında dönenip  duruyordu.
Kolay gele Ahmet aga 
Sağol ba aganin sağol 
Nabesin gene  arabanın başında 
Naabem ba kardeşim  te göresine Remont (tamir) yapem. 
E sen annemsin araba remontundan eşek yada beygir taligası  değil ki bu, içinde koca maşina (motor) var.
Doğru sölesin ba aganın ama nabem. Anladigimdan dil ama aganin , ötesini berisini azcık birkalerim (karıştırıyorum) belki düzelir de avtoservise (servise)  bi kalpak para vermeyem  deye uğraşem, nabem bilesine  taa zaplataya (maaşa) çok var, paramda yok. 
Ah Amed aga ah diyorum,
– ya bilmeden taa çok bozarsan bir yerini kirarsan bütün zaplata gideceke 
Başını iki elinin arasina alarak adeta kendine isyan edercesine,
Auvv bak ben orasını hiç düşünmedime 
dogru söylesin birakem ben şu kuduru (anlar anlamaz ) remont işini, hepten başıma bela almayem, yakarım bütün zaplatayı…
Bizim  diş portaldan evimin kapısının önüne gelene kadar gül gül kırıldim napravo (dogrudan)
Komsşum Ahmet aga arkamdan güldüğümü görmüş laf yetiştireri
Gülme eyyy maytap (şaka )  dil…
Ben bunu nasıl düşünemedim 
beh anasını be anasını, deye deye  söylene söylene arabanın  motorun kaputunu kapatıyordu.
Ev halkı  neden güldüğümü anlayamadan yüzlerini  bana dönmüş meraklarının sorusuna cevap arıyorlardı.
Cevat Çirak 
26.12.2018 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu