Ormanı Yeşili ve Hayatı Çok Özledim

Ormanı Yeşili ve Hayatı Çok Özledim Dostlar

Biliyor musunuz dostlar
Ormanı özledim
yeşil yapraklarının hışırtısını
her attığım adımda
yere düşen ümitsiz yaprakların
benimle konuşmasını özeldim
Ağaç kakanın yuvasını yaparken çıkarttığı sesleri
Sincabın benimle saklambaç oynamasını özledim
Sadece sırt çantam çakım ve elimdeki sopayla
Mesela Çatalca’da ormanın kucağında
yürüdükçe şükretmeyi, doğanın kollarına sığınmayı özledim
Sırt çantam demişken
İçinde bir kangal sucuk
bir termos çay,
bir güzellik daha
ama onu şimdi söylemek istemem
Hayal ediyorum
Ormanda saatlerce yürümüşüm
ama hala doyamamış gözüm arkamda kalmış
Sanki yıllar sonra kavuşmuşuz da doyamadan birbirimize
ayrılmışız gibi ormanı ozledim
Kocaman boylu poslu ağaçlar arasında yürürken
Birden kulaklarımda sus sesi yankılanmış
işte bu ,
tam aradığım güzellik demişim.
Sonra doğadan izin alarak
küçük bir ateş yakmışım
Sırt çantamda sucuk var ya
onun hatırına işte ne yapayım
Bir kangalın yarısı bile yeter fazlada gözüm yok
çakım ne güne duruyor
yere yeni düşmüş kırık bir dal bulmuşum
ucunu sivriltmiş sucuğumu dilmişim
közde pişecek ya
acele etmiyorum işte
beklerken boş durur muyum hiç
Açmışım şişeyi mantarı elimde
yosun var mı mantarda diye inceliyorum
Mis gibi kokuyor
Doğa işte
Çok cömert insana
özellikle kırmızı seçmişim
Boğaz kare Öküz gözü karışımı
Neden öyle biliyor musunuz?
Buram buram Anadolu koksun istemişim.
Canım Anadolum
Sırça köşküm, Ata yadigarım
Can yoldaşım.
Açmışım kollarımı yaşıyorum demişim,
Yaşadım diyebilmek için haykırmışım
Sonra elimdekini farketmişim,
bereket, niğmet, servet demişim
Sucuk elimden usulca korların üzerine konuvermiş
ilk yağlar düşüyor közlerin arasına
sessizlik birden sucuk kokusu ile sarmaş dolaş olup
coşuvermiş.
Şişe elimde
bardak kadeh istemem ki
bakın işte burası çok önemli
ilk dalga lezzet geliyor
Önce hafif kızarmak üzere olan sucuktan bir kertik almışım
Evet Elimle , neden şaşırdınız!
Biraz yanıyor elim, çok sıcak,
bende zaten öyle olsun istiyorum
acımdan tadına varılamaz ki!
Bu lanet virüsten önce de öyle yapıyordum ki zaten
Öyle seviyorum demek ki,
Damağım önce sucuğun yağına kavuşuyor
Sonra sarımsak kokusu hafif belli ediyor kendini ,
bende varım diyor,
kimyon karabiber derken dil nasibini alıyor,
Hayat budur dostlar, yaşam budur , güzel olan budur,
İşte şimdi tam zamanı,
Şarap her zaman tamamlayıcı lezzet görevindedir.
O muhteşem sıcak dilim gırtlaktan boğaza doğru ilerliyor
Mavi sularda bir yelkenli gibi enginlere açılır gibi yani
Şarap yelkenleri dolduran yel gibi
İlaç gibi yani,
Damak bu lezzeti biliyorum diyor bir yandan
Bu zevk, bu lezzet bu mucize unutulur mu hiç
Kaydetmiş belleğine
Közde kızarmış sucuk yolculuğunu tamamlayıp
Mideye indiğinde
kendinden emin, korkmuyor
Biliyor arkasından şarap gelecek
İşte o zaman ne olacaksa olacak
Ama mutluluk garanti,
kesin çok güzel olacak
Tam o sırada kapadığım gözlerim yeniden açılıyor
Önce şükretmek geliyor tekrar içimden
Yeşile, doğaya, Sincaba, ekmeğinin peşinde koşturan karıncaya
Ağaçkakana, yuvasında ince hesaplar yapan tilkiye,
Korkudan kalbi tir tir tireyen tavşana,
göldeki balığa, vak vak eden kurbağaya ,
ve en çok da yeniden dalında yeşermeye çalışan yaprağa
Sizi seviyorum diye haykırmak
sımsıkı sarılıp
Biraz içimi temizlemek için
hüngür hüngür ağlamak istiyorum
Acıdan değil, kederden değil, evde tıkılıp kalmaktan değil
Sevinçten belkide,
Belkide acizliğimden
Kim bilir bu güne kadar ki sahte alimliğimden sıkıldığım için
doya doya ağlamak geçiyor içimden,
Mutluluktan sevinçten ağlamak
Kim bilir belki de üzüm gibi ezilmekten
yorulmuşum,
dara düşmüşüm kendi insanlığımın içinde kaybolmuşum.
Çok özlemişim dostlar, canlar, insanlar
Köy çocuğuyum ben,
bildiğiniz etten kemikten
ama önce doğaya, hayvana ve sonra da
bir çok kazıktan ve tecrübeden sonra insana sevdalıyım ben
İyi insana, yürekli vicdanlı olan insana
Cana can katana, sevdalı insana
Bir zavallıyım ben,
Çok özledim dostlarım çok,
Ormanı, yeşili, yaprağı,
sıcak bir çay fincanındaki ilhamı,
şaraptaki endamı, en çok da
yeniden hayata tutunmaya çalışan
yeşeren yaprağı çok özlemişim çok.
Özlemek ne güzel bir niğmet dostlar
Özlemek hasret gidermek ne büyük
ne muhteşem bir servet dostlar
insan hiç kaybetmek istemiyor
neyi mi , yapmayın canlar ,
doğayı, güzeli, huzuru ve sevgiyi
özledim.
Dostlar gerçekten özledim
insan olmayı, yalnız iken bir hiç olduğumuzu
Birlik beraberlik ve dayanışmayı
çok özledim dostlar.
Hmde çok.
Verdikçe var olmayı çok özledim dostlar
Hemde çok.
Cevat Çırak
14.04.2020
İstanbul.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu