Kapama



Kapama 

Komşu annenin güzel torunu gelmiş 
Kasaba kızı, boy endam tamam ötesi 
Sarışın mavi gözlü uşak 
Bende uzaktan izliyorum 
Komşu anneyle iletişim şart oldu diyorum 
Bir yolunu bulup misafire ulaşmalıyım 
Ama nasıl?
Heyecan tavan bende 
Baktım komşu anne sundurmada 
Dönenip duruyor peçkanın etrafında 
Belli ki torununa börekler çörekler peşinde 
Fırının kapağını açtığı sırada 
Hemen seslendim.
Komşu annee ...
Komşu annee 
Sesleniyorum ama 
Duymuyor sanırım
Tam o sırada sesimi duyan 
Torunu çıktı sundurmaya 
Fatma anne dedi komşunun oğlu 
Sesleniyor duymadın mi? 
Hele şükür komşu anne cevap verdi 
Ne oldu ba çocuğum ne deesin
Çok güzel kokular geliyor burnuma 
Gene ne yapesin komşu anne dedim
Komşu anne heyecanlı bir ses tonu ile 
Uşağıma tavuk kestim, kapama yaptım
Kokusu taa size kader geldi mi ?
Diye devam etti 
Çok güzel kokeri komşu  anne dedim 
E gel sende ba uşağım dedi 
Bi tepsi yaptım 
Kim yiyecek onu 
Aha dedim zafer benim 
Kasabalı güzele kavuşmaya az kaldı 
Gel sen de yarım saate pişecek
Tamam dedim oldu bu iş 
Amaç o güzel kızın yanında olmak  ise 
Plan tuttu.
Tamam demedim hemen 
Koca anne senin misafirin var galiba 
Size afiyet olsun diyecektim.
Gel bure ba uşağım eha ama 
Hepimize yetecek o 
Hadi beklerim seni dedi 
Peki geleyim.bari dedim.
Hemen eve girdim saçımı taradım
Koku sıktım
E ne de olsa kasabalı kıza paldır küldür gidilmez ya 
Hemen geçtim komşu anneye
Peçkanın üstünde tavuk suyu çorbası 
Fırında tavuk kapama pilav 
Hemen yani başımda  kasabalı...
Artis gibi bir kız
Gözler pırıl pırıl 
Yanaklar elma şekeri 
Dudaklar kiraz 
Kızın üstünde  güzel bir etek
Eh dedim kendi kendime 
Çennettesin ıştınma 
Komşu anne bana dönerek 
Aç fırının kapağını da bak bakalım.
Tepsiyi bir de yakmelim dedi
Bir peşkirle usulca açtım fırının kapağını 
Aman Allahım dedim içimden
Tavuk butları, vöğüs parçaları kızarmış 
pilav suyunu çekmiş hafif kızarmış 
Bu iki kokunun karışımı  muhteşem 
Lezzet kokuları damağımda Iz bırakarak geçti burnumun direğinin önünden 
Komşu anne zaten çok güzel mancalar ( yemekler) yapar da 
Ama kapamayı bir başka yapardı 
Sabırsızlıkla olmuş komşu anne dedim
Istersen sende gel bir bak diye ekledim 
Komşu anne geldi, baktı olmuş dedi
Çıkartalım dedi 
Kapama gün yüzüne çıkınca
Tüm ihtişamı ile bize nispet yaparcasına
Sininin tam ortasına  yerleşiverdi 
Komşu annenin güzel torununu 
Görecektim Sözde 
Adını soracaktım 
Muhabbet edecektim 
Mektup  adresini alacaktım 
Ona mektuplar yazacaktim 
Ama.hayat sen planlar yaparken 
Başına gelenlerdir derler ya 
Çok doğru bence 
Kapamanın güzelliği, kokusu 
Kısaca yemek  aşkı beni benden aldı 
Zaten dedim içimden 
Kasabalı kız köylü çocuğuna bakmaz ki 
Aldım kaşığı elime beklemeye başladım
Hazır kıta kapamacilar gibi :) 
Komşu anne destur verecek 
ve ben tepsiye dalacağım. 
Ama durun uşağım acele etmeyin
Acık soğusun yumuşasın  mübarek dedi 
Nerde bende o sabır 
Bu arada kız kendine tabak almış 
Tepsiden değil  tabaktan yiyecek 
Ep gene kasabalı kız ba diyorum içimden 
Bir yandan da amaan diyorum
Kapama tepsiden yenir ne o öle tabaktan yemek 
Tam ben bunları düşünürken 
Komşu anne bir tabak ta  turşu koydu mu sinin üstüne 
Ben bittim
komşu anneye asıl geliş sebebim neydi ?
epten unuttum.
Ama önce kasabalı güzele 
Komşu anne tepsiden  bir tabak küpüledi 
Tam bana da ayrı tabağa koyacaktı
Komşu anne dedim 
Ben tepsiden kaşıklasam deyiverdim 
Komşu anne anladı halimden 
Tii ba uşağım 
Nasıl istersen
Aç kalma doyur kanını dedi 
Bismillah dedim 
Kaşık elimden tepsiye gidip gidip geliyor 
Sıcacık yeni cıkmış fırından 
Köy tavuğu ile üstelik 
Pilav ağızda kombak atıyor resmen
Lahana turşusu da renk katıyor 
Insan diyorum guzel yemek buldu mu yemeli , iş var mı , dayak var mi kaçmalı 
Çeyrek tepsiyi yedikten sonra 
Ancak kasabalı  kız geldi aklıma.
Etrafıma bakıyorum  tabak duruyor 
Kız yok, kız ortalıkta görünmüyor 
Utanıyorum kendimden 
Hiç  ilgilenmedim diye 
Oysa o güzel kız
Bizim  için kilerden 
Ayva kompotu getirmeye gitmiş
Koca anne rica etmiş git kilerden bi kompot al demiş 
O kadar güzel yiyordum ki 
sana güldüğümü bile görmedin demez mi 
Kasabalı kız.
Ben bittim, biraz da utandım
Artık kapamaya nasıl gömüldüysem 
Sonra yaptığımdan utandım
Kız bana  kompot getirmiş
Işte o Sırada fark ettim
Kasabalı kızın sevgi dolu gönlünü 
Melek gibi iyilik dolu kalbini 
Nedense  kendime güldüm.
Karnın doyduktan sonra kız geldi aklına değil mi dedim 
Sonra da aç ayı oynamaz ba köylü çocuğu dedim
Aldim tası elime 
Bir güzel diktim ayva kompotunu kafaya 
Çok isle oleri böyle ba 
Kayeri kayeri, 
Kim ne derse desin 
Yaşasın yemek yemek 
Bu arada 
Kasabali guzelin adını soramadım 
Adresini alamadım 
Merhaba , nasılsın? Bile diyemedim 
Amaan dedim 
Kapama varken 
Karnın da çok açken 
Hele bir de bir tepsi kapama sofrada sana bakarken 
Bunlar ufak mesele dedim 
Siz hiç bizim oranın kapamasından yeme sansi buldunuz mu acaba?
Komşu anne yi uşağım yi diyor hala 
Doydum aslında ama 
Bir kaşık daha bir tane daha derken 
Unuttum ben kasabalı kızı be ya
E siz ne duresiniz
Hadi alın bir tavuk 
Başlayın kapama pişirmeye 
Ey eheli...
Bakınım durmayın ba 
Yapın doyurun karnınızı 
Beni de unutmayın ey
Deli yapmayin kendinizi
Yarasın 
Afiyet olsun
Turşuyu kompotu da eksik etmeyin sofranızdan. 

Kasabalı kıza de selam olsun :) 

Cevat ÇIRAK 
16.01.2024 

Sevgi ve Saygılarımla 

Cevat ÇIRAK 

https://medium.com/@cevatcirak

http://cirakcevat.wordpress.com

https://cirakcevat.blogspot.com

https://www.patreon.com

#kapama #köy #komşuanne #kasabalıkız #yemek  #cevatçırak  #öykü #hikaye

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu