Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.


Yaşar Kemal Usta ile  UBUNTU'YU konuştuk

Yaşar abi bizi bırakıp gittiğinden bu yana memleket bir başka hallere büründü dedim. 
Hayırdır demesini beklerdim ama, öyle demedi.
Öyle olacağı belliydi dedi,  hele sen bir anlat bakalım, neler oldu dedi. 
Dedim Ustam,
Ocak Şubattan, Şubat Marttan daha iyi olacak dediler ama hiç te öyle olmadı. 
Ne oldu dedi ?
Ne olacak Usta dedim.
Söylediklerinin tam tersi oldu , ne sogledilerse fazlasıyla  mislisiyle  ile  tersi oluyor dedim.
Ah Benim dostum ah çekti.
Size az bile dedi!
Neden öyle diyorsun dedim.
Onlar konusuyor tamam da dedi; siz peki siz ne yapıyorsunuz, nasıl tepki veriyorsunuz dedi. 
Valla Usta dedim
Biz uzaktan bakıyoruz,  kahve köslerinde atıp tutuyoruz, biraz da konuşmaktan korkuyor çekiniyoruz,  idare etmeye çalışıyoruz. 
Bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyorduk ama, fark  ettik ki yılan hepimize dokunmuş, daha şimdi yeni anlıyoruz dedim.
Bana bak dedi Yaşar Usta.
Daha ne ne bekliyorsunuz ?
Birlik ve beraberlik icin ne gerekiyorsa yapın, kişisel kavgaları bir kenara bırakın. Kenetledin ve UBUNTU  yapım dedi.
Ubuntu Nedir Usta dedim.

Ben " BİZ OLDUĞUMUZ ZAMAN  BEN'İM" demek dedi. 
Ben sustum,
Usta sustu 
Biz sustuk 
Neden sonra ben  ayağı kalkmaya karar verdim.
Tekrar görüşmek üzere vedalaşıp ayrıldık.
Hızlı adımlarla uzaklaşırken 
Çok işimiz var usta çok diyordum içimden ...
Uyandım. 

Cevat ÇIRAK 
07.01.2024 

#UBUNTU #yaşarkemal
#usta #biz #ekonomi #vaziyet #mucadele  #cevatçırak


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Naim Süleymanoğlu