Bırkalama


Bırkalama  

Aşağa maleden geçem 
Baktım dükkâncı Amet agam 
Kaykıltmış Lada arabasını bir yana 
Kolay gele Amet aga 
Nabesin gene ?
Aba kaadaşım deye, başladı 
Varnaya gidecedim ama 
Baksana kırıldı araba işlemeleri ba 
Neresi kırıldı ba Amet aga 
Bilmerim ba kadaşım 
Başladım bırkalama* acık ötesini berisini
Ama bulamerim ba aganın, işlemeleri ba,
Nee böle yaptı bu şimdi ba 
Deem,  
Amet aga sen taa fazla ne bıkala,
Ne de taa çok bızıkla
Orasını burasını kucalama,**
Epten kıracan arabayı 
Sonra bekliycen biri gotusün seni 
Ya da yok çare ...
Reisle (otobüsle) pinecen çıkacan yola
Doru soylesin kadaşım dedi,
En iyisi,
Öle yapem ben 
Taa fazla ne bırkalayem ne de bızıklayem***
Anlayan birine bakem de yapsın, 
arabasız kalmayem,
başıma taa büük bela açmayem 
Bırkalama ile  kucalama ile olmıcek, 
Dedim , doğru söyleşin 
Hadi kolay gele Amed aga 
Ben geç kalmayem gidem 
Sen de git  dinlen ba,
Dukkancılaa benzemez bu araba  iş.
Başını sallayarak 
Hem yuruyeri eve doru
Hem öfkesine yenik düşleri
Hem sayeri 
hem söverek 
Cigarasını yakma çalışeri 

*********** 

Anam evi süpümüş , temizlemiş 
Masamın  üstünü toplamış 
Odam teetemiz 
Girdim odaya tam elimi dizili 
Kitaplara doorulttum 
Kuucalama taa yeni duzelttim 
Acık der top duusun ba, 
E deem kitap alcam toplamışın sen 
ama bana şimdi lazım 
E al açan ole, ama ta fazla Kuucalama
E deem tamam ama
çekmeceden kalem alacam 
Kızgın öfkeli bir sesle 
Aba encek  orasını bali bıkalamasana 
Nee böle yapasin sen ba 
Hiç raat dumesın 
Kucalamaa, bızaklamaa 
Çok bilesiniz de 
Toplama olduna 
Hiç yanaşmesiniz 
hiçte yakışmesiniz 
Ep daadıp dökmee bilesiniz
Iç beni düşünmesiniz 
Biktim toplama 
Siz kucalama da bikmadiniz bıkalama da bikamdinız , biziklamaada bikmadiniz ..
Yettiniz cana ba, yettiniz ba 
......

Cevat ÇIRAK 
21.01.2024 
Pazar 

* bırkalamak : kurcalamak, merak edip incelemek. genellikle elle yapilan şeklidir. o yuzden ellemek, dokunmak

** kucalamak : elleyerek, karıştırarak bakmak.

*** bızıklamak : "kurcalamak", "oynaşmak", "ellemek" ve benzeri manalara gelir.

#balkan #kuzeydoğubulgaristan #bulgaristanturkleri #deliorman #rumeli #trakya #öykü #kısahikaye #türkçeağızlar

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu