Vedat Taş


Bir Gönül Emekçisi Vedat Taş




Sabah Kalkarsınız
Perdenizi çekersiniz
Pırıl pırıl parlayan güneş size gülümseyerek günaydın der
Düşünmezsiniz,
Kimseye borcunuz yoktur
Kimseden alacaklı da değilsinizdir
Her şey yolundadır yani, şükürler edersiniz halinize
Bazen hepimize olur ya hani, yada bana oluyor sadece bilmiyorum
O gün adını koyamadığınız bir rahatsızlık huzursuzluk sezersiniz
Hayır olsun dersiniz ama, gün içinde o rahatsızlık büyümeye devam eder
Aklınıza bir dostunuz gelir onu arayıp dertleşmek istersiniz
İşte bende önceki gün öyle yaptım
Bir bahane bulup en yakınımdaki can dostum Ridvanı aradım
Bu huzursuzlukla sıkıntılı gün geçmek bilmezdi yoksa
Arama sebebim bir kenara Ridvan bana acı haber vermişti .
Boşuna değildir benim huzursuzluklarım, endişelerim telaşlı hallerim
Hep ardından bir acı, hüzün gelir, dağılırım, bir kaç zaman toparlanamam
Akşam evine güle oynaya gelen ustam abim Vedat Taş hakka yürümüştür
15 yıl beraber çalıştık, çok emeği vardır üzerimde,
Bana Mesleğimi sevdirten adamlardan ilki dir ustam Vedat Taş
Kızamayan öfkelenemeyen inadına insan oğlu insandır Vedat Taş
Hata yaptığım çok oldu, çıkıp bir gün sesini yükselterek sende demedi
Zaman zaman haddimi aştığım da olmadı değil,
bir kere kenara çekip hadi ordan demedi
İşimi sevmeyi, emeğe saygıyı ondan öğrendim,
Güzel bir pabuç gördü mü , uzaktan anlardı, dakikalarca kalıbından sayasına köselesine astarına kadar inceler, bize fikir sorar sonra
en doğru ve keyifli şekilde fikrini satardı.
Güzel yürekli insandı, işini aşkla yapardı, gönül adamıydı
Bir çizgisi vardı, ayakkabı saraciye piyasasında örnek alınacak ender meslek erbaplarındandı, sevilir sayılırdı.
Bir de Abim Vedat Taş tanır bilirim ben,
gönül adamı, yürek işçisi, hoşgörü erbabı,
Her zaman sade ve yalın, her zaman sakin ve duru
Birleştirici, onarıcı, tamamlayıcı bir yurdum insanı.
19 Aralık doğum günüydü,
Keyifli yaşlar diliyorum patronum yazmıştım.
Cevaba bakar mısınız, sade yalın mütevazi...
Teşekkür ederim Cevat hep birlikte inşallah sağolasın. yazmış.
Vedat ustam abim, yeni yaşını 2 ay bile yaşamadan aniden ayrılıverdi aramızdan.
Sondan bir önceki irtibatı kurmuşuz bilmeden.
Dün son kez görevimizi yerine getirmek için cami avlusuna ayak bastığımızda yine Ridvanla beraberdik,
Cami avlusundaki kalabalığı görünce içimden dedim ki
giderayak bizi bir araya getirdin birleştirdin gene usta,
gider ayak bizi kenetledin öyle gittin ustam, abim.
ÇARŞI Mağazalarının efsane ekibinden bir yıldız,
bir köşe taşı yoruldu bu zalim dünya halinden
sonsuzluğa teslim etti yüreğini.
Bize haklarımızı helal etmek,
Bağrımıza taş basmak
bir de dua etmek kaldı çaresiz.
Allah mekanını cennet eylesin,

Allah kabir rahatlığı versin

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu