Geçmişim Girdi Kapımdan

Geçmişim Girdi Kapımdan

Akşam olmak üzere, hava yeterince karamsar.
Hayır olsun diyorum, ümit üretmeye devam.
Az sonra kasvetli havanın nedeni belli oluyor.
Hafif hafifi kar taneleri uçuşuyor bahçemde
Hava kararıyor gece lambası haber veriyor
Karın yoğun bir şekil aldığını
İçimde nedensiz tarifsiz bir hüzün hissediyorum.
Tam o sırada
Geçmişim giriyor evimin kapısından
Köyüm geliyor aklıma
Masamda sıcak kahvemin ve dumanı
Peşinden kahve kokusu kaplıyor oturduğum salonu
Telaşsız geçmişi ziyarete gidiyorum
Dedemin bir katlı tek odalı evindeyim
Dışarda lapa lapa yağan diz boyu kar var
Sayada yeni doğmuş kuzular sesleri
Odada soba cayır cayır yanıyor
Sobanın üstünde mısır tenceresi mis gibi kokular salıyor
Fırında kumpirler olmak üzere
Dedem sobanın başına bağdaş kurmuş
Elinde sucuk ve bıçak yerde sofra bezi
Özenle bir kangal köy sucuğunu odun koruna hazılıyor
ince dilimlenmiş sucuk çoktan teslim olmuş ateşe
Bir tepsi dızmana (börek) , davlumbazda hazır
Dedemin kedileri biri beyaz biri boz
Kapıda miyavlıyorlar , kapının açılmasını bekliyorlar
Mirasçılar geldi diyor dedem, çabuk ol ilk kangal sucuk hazır
Kapı açılıyor kediler yerlerini biliyor, sıcak sobanın altı
yarısını ekmeksiz indirmişim mideye, yenisini bekliyorum
Dedem katık et demiyor, ben yedikçe o kesiyor yenisini hazırlıyor
Kediciklerin de hakkı var diyor dedem ikisine ayrı ayrı dilimliyor
Radyoda Sıdıka Ahmedova
yanık sesiyle Yavrumdan Ayrıldım türküsünü okuyor,
Boğazım düğümleniyor, hayallerim, memleketim, çocukluğum
bir bir geçiyor gözümün ününden,
Her şeyimiz yarım kalmış, her yanımız özlem ve hasret dolu,
Onlarca yıl geçmiş, biz hala ateşten gömlekle yaşıyoruz,
Bir yanımız Ata yurdunda bir yanımız Ana yurdunuda
İçimizde buruk bir sevinç, yarım kalmış mutlu çocukluk gençlik hayallerimiz
Ne bizim oralı, Nede bizim buralıyız…
yarım yamalak yaşıyoruz bu kısacık hayatı.
Radyoda türkü değişmiş
Kadriye Latifova Bayram gelmiş neyime okuyor
Gözlerim dumanlanıyor, dışarıda yağan kar , içimde tarifsiz fırtına
gözlerim doluyor, elimle siliyorum gözlerimin nemini ,
sobanın dumanındandır diyorum, sobanın dumanından
Kediler bana bakıyor,
Ben  lapa lapa yağan kar tanelerine
Yaşamayan ne bilsin ki ?
Özlem diyorum, ayrılık diyorum, hasretlik diyorum
Vatan hasreti diyorum, diyorumda da diyorum,
Kediler bana bakıyor…
Cevat ÇIRAK
15.01.2019

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu