En kötü şartlar altındayken bile umudunu yitirme.

En kötü şartlar altındayken bile umudunu yitirme.

Bugün Millet ittifakının saat 13.30 daki toplantısı beklerken heyecanlandım ve küçük bahçeme çıkıp kahve eşliğinde bir sigara ile keyifleneyim dedim. Oturdum sandalyeye, hava biraz soğmuş dedim. Sonra bahçeme bakarken bir de ne göreyim; güllerim budanan dallarından filiz vermeye başlamış. Nedense, içimde  beliren filizlenen  umudun etkisi ile duygularımı yazıya dökmek geliverdi birden. Ve sarıldım digital kalemime

Bahçemde bulunan meyve fidanlarımı ve güllerini her sene yapraksız  dalsız bırakıyorum. Hepsi kar gelmeden Kasım ayında soyup karın altında bırakıyorum. İlk bakışta eğer işin sırrını bilmiyorsan,  nasıl bir acımasızlık, nasıl bir vicdansızlık gibi görünüyor öyle değil mi?  Ama işin aslı başka, hiç bir şey göründüğü gibi değil. Sıkıntı çekenler, acıyı tadanlar, ezilenler  suya düşen ilk cemre ile birlikte mucizelere imza atıyorlar.  

Ünlü psikolog   Prof. Dr. Acar Baltaş 
"Çocuklarıma kıyamıyorum” derken, hayat karşısında bağımsız olma ve güçlüklerle mücadele etmek için geliştirmesi gereken donanımdan yoksun bırakıyoruz ve böylece kıyıyoruz." tespitinde bulunuyor. 
Ben değerli hocamın bu sözlerine yürekten katılıyorum.

Bahçem'de yer alan fidanlar benim çocuklarım, ben onlara su , gübre , toprak  vermekle birlikte gerekli gördüğüm zaman  kıyabiliyorum. Her sene buduyorum ve her sene onlar benim ımutlarımı yeniden yeşertiyor. 

Yine hocamızın bir sözü ile devam edelim.  "Cevher, baskı altında mücevhere dönüşür" diyor hocamız. 

Çocuklarınızı mücevhere dönüştürmek isterseniz, dozunda ve zamanında onlara kıymayı bileceksiniz ki , sizin  umutlarınızı  hep yeşil tutup bahçenizi renklendirsinler. 

Beni yeşitiren büyüklerime şükranlarımla.

Şiirsiz yazı olur mu derseniz olmaz diyemem, lakin ben şiirsiz bitirmek istemem yazımı.

Sen bugünden yarına
Birazcık umut sakla.”

Metin Altıok.

 Deli Kızın Türküsü

“Sabahleyin
Karayı kaldırın mavi koyun umudumu yitirmedim
Beni çağırın gülümserken uykunun bir yerinde
Eliniz beyazken uzatın isterim
Karayı kaldırın sevgi koyun umudumu yitirmedim”
Gülten Akın.

Cevat Çırak
28.09.2022
Çok özel bir günün anısına ithafen.

#müthişpsikoloji #özgüven #çalışmak #motivasyon #pozitif #psikoloji 
#geliyorgelmekteolan #umut #chp

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu