Memleketim de memleket

Memleketim de Memleket 
 
Anadolu’da  izim gönlüm
canlarım  var
Kalbim ana yurdumun
sınırlarının ötesine 
Canım ciğerim
baharım bildiğim
İlk gözümü açtığım
Deliormanda memleketimde 
Ne para ne mal ne mülk ne servet 
Aklımda hep mutlu
çocukluğumu yarim biraktigim 
gençliğimi yaşayamadığım
Can evimden  öte bildiğim 
Memleketim de memleket 
 
Cennet bahçesinde
Sanki bir  başıma 
sevgisiz umutsuz
heyecansız bırakilmış
olarak yaşıyorum 
Bazen gece, bazen gündüz 
şaşkın  berduş  şu halimle 
uçsuz bucaksız bir şimale 
durmadan  yürüyorum.
Dolup coşup
bazen az da olsa
umutlanıp
o hüsranı
tekrar tekrar yaşıyorum.
Elimde değil,
yetkimde değil, 
çözümü bende değil,
onu da biliyorum.
Her şeye rağmen
daima dilimde  
Çocuk yaşta 
Eksik yarım yetim
öksüz bıraktığım
Doyamadığım
hep özlediğim 
Memleketim de memleket.
 
Ne haldeyim dostlar
görüyorsunuz.
Halın nicedir?
Sağ olun soruyorsunuz.
Hasreti, gurbeti,
yasayıp  bilenleriniz
beni çok iyi anlıyorsunuz.
Vazgeçilmezim hasretim.
Parayla  pulla ölçülmez servetim 
Doyamadığım unutamadığım 
Özlemim o benim.
Memleketimde memleket
 
 
 
Ah be canlar
avare bir halde 
sık  bir orman içinde  
koştura  kıvrıla
yorulmuşum. 
Hasretinle dertlenmiş
kavrulmuş yanmış 
havasız susuz
yarım  kalmışım.
Sanki bilinmez bir diyara
habersizce  bırakılmış
kırık yarım bahtsız 
Kimsesiz öksüz 
tohum gibi savrulmuşum.
Hasret içinde hasret
gurbet içinde gurbet 
Her zaman kalbimde
dilimde o benim
Sevdiğim köyüm
yerim  yurdum
hiç unutamadığım 
Biriciğim  
memleketimde memleket.
Var git sen gerisi hesap et
 
_____
Cevat ÇIRAK 
Istanbul.
19.03.2022

 #memleket #deliorman #eskicuma #razgrad #sumnu #buynovo #muratlarköyu #targovishte #bulvaristan #eskibalkan #kocabalkan


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu