Aile Olmak


Aile Olmak 



Aile Olmak
Cenneti dünyada yaşamak demek.

Sevgili biriciğim
1945 doğumlu canım anam
74 yaşındaki cefakar anam
apar topar kardeşleri davet edince
ayaklarının ağrılarına ve
yaşlılığa bağlı diğer tüm dertlerine
rağmen, sabah 05.00 sularında
kendisini kuzenimin arabasının
arka koltuğunda memlekete yani
Bulgaristana yola çıkmış
buluverdi kendini.
Bizim gözümüz yolda,
telaş sıkıntı derken,
ulaştık merak etmeyin iyiyiz
mesajını nihayet alınca
bütün bir
gece uykusuz kaldığımızı
hatırlayıp
olduğumuz yerde sızıverdik.
Bir saatlik uykunun ardından
Memleketten gelen fotoğraflarda
gördüğümüz manzara ile
bambaşka bir ruh haline
bürünüverdik.
Annesinin cenazesine son görev
için memleketine gidememiş
annem,
Biricik babasını yıllar önce
toprağa vermiş annem,
Çok geçmeden anne babasından
tek mirası agasını yani dayımı
son yolculuğuna uğurlamış annem
Kensi ailesinden kendisine miras
üç kardeş
yeğenleri arasında bambaşka
bir insan olup çıkıvermişti.
Fotoğraflarda annemi böyle mesut
böyle canlı ve neşeli görünce
inanamadım ama ne yalan
söyliyeyim
çok ama çok mutlu oldum
sevindim.
Akşam olunca bir daha kontrol
edeyim dedim.
bu sefer vaziyeti canlı
görmek için görüntülü aradığımda
evet dedim, evet gerçekten
kardeşlerinin arasında cıvıl cıvıl
neşeli bir sohbet koyulaşmıştı.
Bu özlenen ortamını görünce
sadece annem adına değil
Kendi adıma da çok sevindim.
Anam, benim güzel,
fedakar cefakar anam, babasının
evindeydi.
Ailesinin kanatları altındaydı.
Agasının mirası üç kardeşin
biri sağında, diğeri solunda,
bir diğer kardeşi arsaln gibi
tam karşısında,
eşler torunlar gelinler ve nihayet
yengesi arasında çok mutlu.
Musmutlu yüzler, keyifli sohbetler
Sesler gururlu, cumleler onurlu ,
bedendeki durumlarda
bir özgüven patlaması
eee dedim bu bildiğimiz
geleneksel büyük mutlu aile
sofrası,
daha ne ister insan,
Burda yapılacak tek bir şey
kalıyor geriye
Sağlığımıza muhabbetimize
sohbetimize
soframızın bereketine
birlik ve beraberliğimize
Bol bol şükür etmek, gerek.
Aile bu demek…
Aile huzur ve mutluluk demek
En çok ta güven demek
Aile bunaltan yaz sıcaklarında
Gölge demek, nefes demek.
Aile sevgi demek, saygı demek,
Zor günlerde sıkıntılı dönemlerde
Arkana taş olmak demek,
Aile bazen doya doya hasretlik
ve mutluluğa ilaç demek.
Aile öz toprak demek
En derindeki kök demek,
yüreklere su serpmek demek
Aile çöl sıcağında bir yudum su
bir avuç teselli demek.
Durun durun kesmeyin
Bakin aklıma aile ilgili hangi söz
geldi.
Düzenli aile hayatı olmayan ülkeler, kolay yıkılırlar.”
derler.
Bu gece şu yukarıdaki fotoğrafa baktığımda ne görüyorum biliyor musunuz.
Biz büyük Türk Milleti olarak dünya durdukça böyle ailelere sahip olduğumuz sürece hiç yıkılmayacağız, hep birlik ve berberlik için yaşayacağız ve yaşatacağız.
Ne Mutlu Türküm diyene.
Cevat Çirak
21.11.2019

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu