Asan Aga

 Asan Agam 


Ba Asan aga doldumuşun gene kileri ba , 

Nee böle yapesin sen ba dedim.

Asan agam şöle bi kaykıldı kaaktı burkanların başından 

Naabem ba kadaşım dedi , te göresine

Bu sene domatiler çok yaptı da 

Bende ziyan olmasın deye burkanlara dolduruvedim dedi 

E dedim Asan aga sen hep kendine yapesin  bizi iç düşünmesin dedim

Verem ba aganın al te kaç tane istesen dedi 

Dedim iç olmasa te to geride olanlar biraz taa kara dureri onladan vee dedim 

Olmaz ba kadaşım dedi onla bıldııdan

Al te bu tazeleden  ta soomadılar bile 

Yeni cıkaadım kazandan dedi 

Eh dedim Asan aga tamam acan ole

beri yankıla ne öyle  dedim 

Kompota benzeeler 

Va dedi kompot ta va 

Ama sen gormemisin ba onlar konfetur dedi 

Dedim ne konfeturu onla ba 

Ne istesen va dedi, 

E dedim 

Açan öle 

Bi burkan erik bi burkan da fişne konfeturu ve bali dedim

Al derime sana ba dedi

Ne istesen al 

Sona döndü bana doru 

Gee bure gel dedi 

Aha dedim şimdi yiyicez sopayı

Kızdı galiba Asan agam 

Korkma gelsene ne bakınesin dedi 

Ge ge öte yankı odada bak ne va dedi 

O önden ben akaadan geçtik kapıdan 

Anaaam bi de ne görem

Adam bi kazarmaya yetecek kadar 

Lutenitsa yapmış a

Ba Asan aga ne yapçan sen bunca lutenitsayı ba demee kalmadı 

Bak dedi bu beri yanda olanla acık acı 

Öbu yandakile de tatlı al dedi kaç tane istesen 

Asan aga dedim bereket veesin de 

Sen epten bu sene beş kış çıkaracak nevale yapmışına 

Nabem ba Cevat kadaşım dedi 

bu sene baçe çok veedi 

Bende ziyan etmeyem dedim 

Doldurdum burkanları 

Yisin uşakla doya doya dedi 

 E dedim uşakla kasabada nasıl yiyecekle...

Onla geele dedi ba 

Bu kiler iyi de var dedi 

Gelip gelip aleler

Ama bana seni görme geldik deeler dedi 

Yüzü biraz eşir gibi oldu 

Anladım ben de hiç ıştınmadım

Elimi omuzuna dayadım 

Taa fazla üzülmesin deye 

İyi yapesin ba Asan aga dedim 

Usaklana isle bakesin 

Kasabada masraf yaptirmesin 

Asan agamın acık yüzü normala dondu de raatladı adam 


Ah aganin dedi Fatma teten de erken bıraktı gitti beni ba aganın dedi

Yanımda olsadı şimdi 

Bu bolluk bereketi görsedi

Asan agam bu sefer de rahmetli karısına üzüldü dedim kendi kendime

Fatma   yaşaka dedi   bu bizim baçe iç bole bereketli olmadı aganın dedi 

Kilede  hava gene bulutlandı 

Asan agam benim burkanlara bi torbiçka arakan

Bende kendi kendime kızdım 

Sen dedim nabesin ba 

Ev dedim doldu burkanla 

Sen dedim Asan agamın burkanlara  göz diktin.

Dedim Asan aga arama torbicka falan 

Ben sonra gelip alırım sen koy töre fıçının kenarına ben gene seni görme 

geliken bi çanta alırım yanıma 

Hem taa saalam olur kırılmazla burkanla 

Dedim 

Tamam açan ole ba aganın dedi 

Çıktık kilerden açık avaya 

Gozlemiz kamaştı karanlıktan ayaza cıktına

Yolda gideeken kendi kendime 

Doymicez biz ey kafadar  , taa geçen seneden kiler küpülü ama biz ep yapez koyez 

Doldurez kileri dedim 

Doymicez biz ey kafadar 

Kim yicek bunları bunca ba 

Kendim sorem kendim cevap verem kızdım nebe ba 

Sanki dünya bize kalecek dedim 

Yol uzadıkça da 

Biraz ta  kızdım kendime 

Bi taraftan da iyi yapez nabalım dedim

Kendime iyi bir şey dees cıkaracam da 

Doru lafı bulamerim deeken

Ko yapsın Asan agam 

Doldusun burkanları 

Kiler dolu duusun 

Kış uzun sürüse 

Ne yicez deye düşünmez kasabadaki  uşakları dedim kendi kendime

E nabem be canım 

Vasa başka çare yazın töre aşa da bende bilem ba 

Eha 

Yeterin vamayın üstüme ba 

Yettiniz cana yeterin ba ...


Cevat ÇIRAK 

18.09.2023 


Beğendiyseniz  Paylaşabilirsiniz 


Not: Kuzey Bulgaristan Eski Cuma  Turkleri ağzı ile yazılmıştır. :) 


#bulgaristan #deliorman #eskicuma #razgrad #şumen #buynovo #kiler




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu