NAFTALANJA


NAFTALANJA*

Gün doğar, insan yaşar derler.
Sabah erken kalkarım.
Okul hazırlıklarımı yapar okula giderim.
Cuma günü hariç her günüm aynıdır.
Bugun haftanın son günü son dersidir.
Ders zilinin çalmasını iple çekerim.
Zil çalınca okulda büyük bir gürültü kopar.
Öğrenciler bir başka neşeli olurlar.
Bu son okul gününden olsa gerek,
Çiçekler her zamankinden güzel kokar. Güneş bir başka gülümser.

Koşar adımlarla evimin yolunu tutarım
Yolda gördüğüm her canlıya selam veririm
Mutluluk sarar her yanımı


Bilirim dedemin gözleri kapıda beni bekler.
Bilirim Bahçemdeki yeni ekilmiş meyveler sebzeler benim yolumu gözler
Sevildiğimi hisseder ben sevmeyi öğrenirim.

Dedemin adı Mehmet Alidir
Dedem beni hep kucaklar okşar sever
Sabırlıdır, ileri yaşına rağmen gayretlidir,
Toprakla arası herkesten çok iyidir.
Toprakla konuşur derleştir.

Okul kıyafetlerimi değiştirdikten sonra Mehmet Ali dedemin yanına giderim
Bahçemizin sulanması için ben acele ederim o güneşin batmasını bekler
Cevat oğlum diye başlar, saçımı okşar, yüzüme gülümser ve devam eder;
''Acele işe şeytan karışır '' bu işler aceleye gelmez diye konuşmasına devam eder, anlatırda anlatır.
Nihayet güneş batar.
Beklenen an gelmiştir.
Dedem tut bakalım hortumu, açıyorum çeşmeyi diyerek uyarır.
Önce domatesleri sulamamı ister
Domateslerin suyu bol içmeleri gerektiğini tekrar tekrar hatılatır.
Ceşme açılır açılmaz su akmaya başlar, hortumun ucu ağırlaşır,
Önce domateslerin kökleri suya kana kana kavuşur.
Yağmurdan sonra ortaya çıkan toprak kokusu vardır ya hani,
İşte o koku sarar etrafımı, gezer dolaşır bahçeyi.
Mehmet Ali dedem bahçenin bir yakasından usulca
Cevat, torunum, suyla topragın buluşmasından daha güzel ne ola ki diye sual eder .
Ben topraktan süzülen bu kokunun adını bile biliyorum dedem diye seslenirim.
Sen öğrettin ya,
Naftalanja, naftalanja, diye cevap veririm.
Bahçedeki biberler, domatesler, sebzeler ve meyveler suya kavuştukça canlanır,
Sebze bahçemiz sulandıkça güzelleşir renklenir dünyam.
Toprak kokusunu bu yüzden bir başka severim.
Toprak kokusu dedemi hatırlatır bana.


* NAFTALANJA:  yağmurdan sonra ortaya cıkan toprak kokusu.


   











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu