Ne Zaman 


Ne zaman taze dağ  kekiği kokusu alsam 

Köyümün yağmur bulutları ıslatır geçer tenimden

Yalın ayaklarımla meralarını çiğnediğim 

Çimen kokularının feryadını  hissederim nabzımda.


Ne zaman yüreğim darlansa 

Koca çeşmenin suyu ile durulanmak isterim.

Gündöndünün  güneşten vazgeçemediği gibi 

Ruhum hep köyümün hatıralarına yelken açsın dilerim.


Ne zaman hayat bana 

Med Cezirli  bir  oyun oynasa 

Mesela Kalbim sıkışsa, moralim alt  üst olsa  bozulsa 

Kırlangıcın yeni doğan  yavrusuna koştuğu gibi 

Mahallemdeki  neşe dolu çocukluğuma dönmek isterim. 


Ne zaman özlemi hasreti  anlatmakla dilimde tüy bitse 

Ormanların ovaların seraların  yedi renk yeşiline bir de eşsiz enfes sessizliğine yaslanmak isterim 

Leylekler gibi ,ilk  yazı seven kuşlar gibi misal 

Köyümü hep umut dolu  neşeli anılar  ile anmak isterim. 


Ne zaman içime kapansam gök kubbe gibi kararsam 

Buğday tarlalarımızda savrulan

boynu eğik dolgun masum   başak olmak isterim   

Köyümün güz    Yağmurlarında ıslanmak 

Güneşli yaz gunlerinde  kurulanip düşlerim gerçek olsun isterim.


Bilemiyorum ki!

Acaba ben kendim icin çok şey mi istedim?


Cevat Çırak 

28.11.2023 

İstanbul. 


#siir #cevatcırak #hasret #gurbet


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu