Maa Sulbiye yapma böle mari

 Maa Sulbiye yapma böle mari 


Mutallip:

Ne böle yapesin sen be canım 

Ep bana peckada böbe papullatıresin. 

Yeter bu kadar böber mare 

Bıktım kayrıkın 

Midem kazıneri  


Sulbiye ; 

Ne verem 

Ne istesin ba Mutallip 

Ekmek getirem de kizaat balim

Sen böbeleri ne biyenmesin ba 

Bak nasıl isle kokeler 


Mutallip:

Mare ben sana ne deerim 

Sen nee beni annamesin

Böber papullattıresin (kozlemek)  bana 

Sabaattan beri Ekmek kizattıresin 

İç demesin sundurmada sallanan seylerden bi tane  getirem deye 


Sulbiye;

Ba ne va sundurmada

Kuru çuşkaladan (kurutulmuş acı biber) mı istesin . 


Mutallip:

Ayır mare, 

Ne çuşkası

Deli yaomasana kendini sen mare 

Sucukla sallaneri ipte 

Sen bana cuska desin böber deesin 

Pros pros konuşesin 

Getisene odan bı çatal mare 

Soyem de koyem koorun üstüne 

Bak peckada ne isle kor var 

Doyurem insan gibi kaanımı 


Sulbiye :

Sen delidin mi ba Muttalip

Ben o lukankaları sen loplet deye mi yaptım

Uşaklama yaptım 

Sana yidimem ben sucuklaamı

Böber istemem deesen git pinir ekmek yi 


Mutallip:

Aba Sulbiye , aba karı

Sövecem senin usaklana ba 

Onla sade senin uşaklan dil ba 

Ben işlerim, ben taşıyerim 

Sen ep uşaklana düşunesin

İç demesin 

Ba adam, 

ba Mutaalip 

Git kes bı çatal kızaat peçkanın  korunda 

Doyu kanını demesin

Bıktım senin uşaklandan ben mare 

Açık ta kocanı düşünsene sen mare 

Deli yapmasana kendini 


Sulbiye: 

A ba Mutallip 

Ben dusuneem dusuneem de

Sen bi çatalla doymesin ba 

Kaanını doyuduktan sona

Rakının yanına bir çatal da meze yapesin ba 

Uşakla kasabadan gelmeden lupletecen sen bu sucukları ba 

Yettin ba yeter ba 

Bıktım senden ba

Yiyip duma uşaklaamın  sucuklaanı ba

Bıktım senin istemeelenden ben ba 

Bide bana düşün deesin 

Ben dusnecek olsaadım

Gençlimde düşünüdüm

Ah şimdiki aklım olsa

Gençken kafa gidik oleri,

aklım yerinde dildi ba 

Bıktım senden ba 

Yeter susuru gibi yiyip duma ba 


Mutallip:

Sulbiye a yete mare 

Sus mare 

Eha... 


Not: Ben Anlamadım diyenlere: Kuzey Bulgaristan Türkleri Türkçesi agizıdır. :) 


Beğendiniz mi ?





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu