Neden Bu Karamsarlık

Neden Bu Karamsarlık

Son dönemlerde enteresan gözlemlerim var.
Etrafımdaki insanları gözlemliyorum.
Herkes bir negatiflik sürecine girmiş vaziyette.
Şimdi diyeceksin hayırdır neler gözlemliyorsun?
Nedir bu haller?
Mesela,
diyorum ki, şöyle bir projem var.
Hadi omuz verin yapalım, çok güzel olacak.
Cevap hep aynı benzerlikte,
Senin işin gücün mü yok!
Başına iş mi arıyorsun!
Sen bu insanlara bir şey yapamazsın!
Dertsiz başına dert açma!
gibi benzer cevaplar alıyorum.
Şaşırıp kalmıyorum, pes eder miyim asla etmem
Mesela bir ay önce dedim ki
Sürekli müdavimi olduğumuz kafemize kitaplık kuralım.
Herkes evinde okuduğu kitaplardan bir kaçı başlangıç olarak getirsin.
Of puf derken 100' e yakın kitabımız oldu.
bu sefer,
bak göreceksin kimse yüzlerine bakmayacak!
Okumazlar, ben bunları biliyorum!
Kitaplara yazık olacak ve daha neler neler!
Şimdi bakıyorum,
okumaz denen kitapların bir kısmı okunmak için alınmış bile…
Okunuyor yani, bazı arkadaşlar ikinci üçüncü kitabı okuyor.
Hatta bir arkadaşın cidden okuduğunu görünce
okur yazarlığına destek amacıyla ona özel bir kitap getirdim evimden
Daha ilk ayında beklentimin üzerinde bir performans görüyorum.
Okuyanlar kim derseniz?
En çok olmaz girme bu işe diyenler okumaya başladı.
Bazı arkadaşlar hala inatla okumamak için direniyorlar.
Fakat onların da eşleri çocukları meraklı ve okumak istedikleri,
kitapları kitaplıktan sordurtup alıyorlar.
Onlarda zamanla bir kitap okuyacak ve sonra
devamı gelecek.
Bu okuma öğrenme işi bulaşıdır,
önce bir kaç kişi virüsü kapar,
sonra o ortamda bulunan herkes ufak ufak nasibini alır
ve sonunda herkes virüsü kapar.
E diyeceksiniz kötü mü olur? Hayır elbette.
Bağışıklık sistemleri gelişir, güçlenir.
Şimdi ne okuyorlar diye gözlemlemeye başladım.
Gözlemliyorum.
Tahminim bir kaç ay sonra yeni kitaplara ihtiyaç olacak
Genelde roman ve hikaye kitapları tercih ediliyor
Özellikle Türk ve Rus edebiyatı merakı var
Az bir kısım tarihe meraklı
Atatürk kitaplarının yeri ne zaman gidip kontrol etsem boş
Şimdi şikayet etme sırası bende
Tahminimden iyi okunuyor kitaplar.
Yapmam gereken, süreci geliştirmek
Önce, bir kütüphane kitap takip defteri almalıyım
Hangi kitap nerde kimde kayıt altında olsun
Ne tür kitaplar tercih ediliyor kayıt altında olursa
Kitaplığımızı bu yönde takviye edelim.
Marangoz bir yeğenim var
Bir bak bir raf daha ek yapalım dedim
Tamam dedi,
Olacak bu işten, oldu bu işi de geçtik.
büyüyecek bu iş daha çok kitabımız olacak
modundayız.
Ama yetmez yanına bir şey daha koyalım diyorum,
taş üstüne taş koymayı babamdan öğrendim.
Yeni ne olabileceğini buldum.
İstanbul şampiyonu bir arkadaşım var
Rica edeceğim ondan,
Gel diyeceğim bir kaç takım satranç alalım.
Haftanın 2 günü uğra,
hem kahveni yudumla,
hemde satranç oynamaya çalışan insanlara
sorgulatmayı, stratejiyi, yönetmeyi öğretelim.
Hayır diyeceğini sanmıyorum ama derse de,
sıkıntı yok bir yol bulup ikna edeceğim kuşkusuz.
İmkansız diye bir şey yoktur.
İnsan isterse,
Aklını kullanırsa,
planı düzgünse,
sabırlıysa,
almaktan çok vermeyi seviyorsa
kaçış yok, olur o iş.
Ve sonrası mı ne olur?
Dağlarına bahar gelir memleketimin.
Yüzü güler sevdiklerimin.
Cevat Çırak
06.04.2019

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu