Savruluyoruz

Savruluyoruz

Farkında mısınız?
Son dönemlerde toplumca savruluyoruz.
Otobüse biniyorum 53 yaşındayım, gördüklerim beni ürkütüyor
Benim zamanımda gençler yaşlılara yer verirdi
Şimdi öyle mi ? Hayır !
Gencecik çocuklar ya uyku numarasına yatmışlar
Yada çok yoğun ders/ kitap okuyorlar sözde…
Kulaklıkları da cabası, duymadım görmedim modu.
Edepsizce Savruluyoruz.
Sadece toplu taşıma araçlarında mı durum böyle?
Elbette hayır, Her yer aynı.
Mesela,
Arabanla evden yola çıkıyorsunuz
25 yıldan fazla araç kullanmışlığım var ama,
sokağa çıkınca başıma gelecekler için dua ediyorum.
Araçlarımız çok konforlu, her türlü donanım var, amma…
Mesela direksiyon simitlerinin altında sinyal kolları var biliyorunuz.
Nedense şöförler sözleşmişçesine ısrarla inat ediyorlar, kullanmıyorlar.
Sorumluluğumuz yetmiyormuş gibi, birde;
Önümüzde ve arkamızda seyreden araçlarının şöförlerin de aklından
geçenleri tahmin etmek durumundayız.
Dünyanın her yerinde yaya geçidinden geçen insanlara, canlılara yol verilir.
Bizde duruma bakar mısınız!
Çok iyi niyetle ve kural gereği yol veriyorsunuz,
fakat arkanızdaki araç şoförü size kural ihlal etmiş gibi muamele ediyor.
Haklı olduğunuzu kibarca anlatmaya çalışmak istiyorsunuz
fakat neyle karşılaşacağınızı tahmin edemiyorsunuz.
Kendinize hiç yakıştıramayacağınız çözümler üretiyorsunuz.
Camlarınızı kapatıp küfürbaz bir adam olup çıkıveriyorsunuz.
Savruluyoruz derken çok ciddiyim.
Her yönümüzle çıkmaz sokakta yol alıyoruz.
Eve ayak basıyorsunuz, tam şükür edecek, bir oh be diyeceksiniz
Ama nerde…
Bu sefer hezeyan televizyon kanalarında devam ediyor.
Her kanalda seviyesiz siyasi saygısızlık almış başını gidiyor.
Bir film, bir dizi bakayım deseneniz, kendinizden ve içinde bulunduğunuz
toplumunuzdan utanıyorsunuz.
Senaristlere kızayım diyorum ama…
Yapımcı prim yapan işler istediği için olsak gerek
Kimin eli kimin cebimde, belli olmayan,
kim kimi nasıl satıyor, belli olmayan,
Kötü örnekler oluşturan diziler, filimler, yapımlar izliyorsunuz.
Kime sorsam, haklılar,
Kime sorsan, günahsızlar
Kime neden desen, ihanete uğramış
Kime dokunsan aldatılmış
Gerçekten bu gidişat bizi ahlaken çöküşe sürüklüyor
Gerçekten diyorum, görüyorum durumu fena kötü
Toplumca ahlaksızlığa, saygısızlığa, sevgisizliğe doğru
hızla sürükleniyor yitiriliyoruz.
Sosyologlar, toplumbilimciler, eğitimciler,
Herkesten önce anne babalar, siz böyle yetişmediniz
Neden böyle yetiştiriyorsunuz. Neden ?
Yeter, dur diyelim bu rezil duruma,
Sürüklenmeyelim yeter artık.
Aslında,
Çok kolay,
çözümü var !
Bize yapılmasını istemediğimizi başkasına yapmayarak başlayalım.
Neden bu kötü gidişe dur demeyelim?
Neden görmezden gelelim?
Neden seyredelim?
Başkasından çözüm beklemeyelim
Özümüze dönelim,
Ahlak diyelim, ordan başlayalım.
Ne diyor Mevlana
İnsanla hayvan arasındaki fark, edeptir.
Cevat ÇIRAK
22.03.2019

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu