Bilmiyorum size de oluyor mu?

Bilmiyorum size de oluyor mu?

Günlerden, güneşli 
bi pazardı dün.
Sağlığım yerinde.
Kışın ortasında.
Hava misler gibi güzel.
Kahvemi  alıp bahçeye çıktım.
Artık sigarasiz içmeye çalışıyorum
espresso denen mucizeyi.
Dedim ya işte,
sebepsiz huzunleniyorum bazen.
Kimseye borcum yok.
Bir Allahın kuluna,
bilerek isteyerek,
kotulük etmedim. 
Ama yalnız hissediyorum kendimi,
bir buruk içim, nedensiz.

Neden arıyorum;
belki diyorum, aylar oldu,
çocuklarımı göremedim,
hele torunlarımın
cennet kokuları 
burnumda tutuyor.
Tamam diyorum gidip 
çocuklarımı da göreceğim,
zaten bu digital cağda görmek 
hiç sorun değil ki!

Yok yok buda değil,
neden, bilmiyorum,
bu pazar evde yalnız 
kaldım diye mi, 
yoldaşım yanimda değil 
diye mi acaba,
bu yalnızlık.

Size de oluyor mu bazen, 
yoksa sadece bana mı,
bu  içime kapanmalar,
yalnız hissetmeler,
hedefsiz hamleler,
amaçsız saatler.
Soruyorum?
Lütfen, samimi ve dürüst 
cevap verin, 
neden bu sebepsiz sabretmeler,
neler oluyor böyle? 

Yoksa şairin dedigi gibi 
bu güzel havalar mi sebep. 
Eskiden bu aylarda kar olurdu 
hele siz bir de bizim köyüun 
40 yıl önceki karlı hallerini 
görseniz, bilseniz;
acaba, köyümü özledim de 
ondan mi bu caresizlik 
yalnızlık hisleri.

Bu kadar varlık içinde, 
çok şükür, bin şükür.
Nedir bu sizlanmalar nazlanmazlar?
Ne gerek var şimdi bu afra tafralara? 
Kendine gel be adam.
Bak Galatasaray en büyük
ezeli  rakibini net bir skorla 
yendi bu akşam.
Çık o derin karanlık  hezeyanlardan
diren, sev, sevil gülümse,
inadına inadına sarıl hayata 
silkele ruhunu , çalkala temizle beynini
bak sana diyorum, aloo
tekrarı yok bu hayatin.
Sımsıkı  sarıl, kocaman gülümse sevdiklerine,
merhem ol yaralarına insanlarin,
varlığınla  umut ol yarınlarına. 
Acılarını ve çektiklerini bir tek sen bil, 
unutma unutturma yalnız var olamayacağını insanlığa.

Cevat ÇIRAK 
09.01.2023 
Pazartesi 

#şiir #hüzün #yalnızlık #insan #edebiyat #hayat #mutluluk #kader.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu