Balkan Türklerinde Atatürk Sevgisi

Balkan Türklerinde Atatürk Sevgisi 

Bulgaristan’ın Kuzeydoğusunda küçük şirin bir kasaba Eski Cuma. Deliorman eteklerinde Preslav dağlarının güney yamacında Vrana nehri kıyısında yazları misler gibi ıhlamur kokan bir şehir.
Bulgaristan Türklerinin yoğun yaşadığı bir kasabadır Eski Cuma.

Çalışkan fedakar insanları daha düne kadar tarım ve hayvancılıkla uğraşıp geçinip dururlardı. 
Şimdilerde ise yerlerini yurtlarını bırakarak avrupa şehirlerinde ekmek peşinde koşan iyi yürekli can insanlar olarak anılmaktadırlar. 

Fakat hala köylerinde nadir de olsa hayvancılıkla uğraşan, ekmeğinin peşinde koşan insanlara da rastlamak mümkündür. 
 
İşte o iyi yürekli çiftçi ailesinden olan  Zehra Mehmedova. Eski Cumaya (Targovishte) bağlı Muratlar (Buynovo) köyünde hayvancılıkla ekmeğini kazanarak çocuklarını okutmaya çalışan bir ailenin ferdi.  Sabah ezanından önce kalkıp hayvanlarının peşine düşen bir anne. Uçsuz bucaksız kırlarda hayvanlarını otlatırken yanından kitabını hiç eksik etmeyen bir kitap sever. 

Hiç Türkçe okumadığı ve eğitim almadığı halde gönderdiğim iki kitabı Fransızca dan bildiği latin harflerinden faydalanarak okuyan bir anne. En son gönderdiğim kitap eline daha yeni ulaştı.  Bu kitabın hayatında çok önemli bir yeri olduğunu bildiğimden dolayı sürpriz yaptım. Habersiz gönderdim. Kitap eline geçer geçmez okumaya başlayan ve okudukça merakı heyecanı sevgisi artan bir yürek. Zehra Hanım Ankara’yı çok merak ediyorum diyordu her seferinde. Aslında Anıtkabirdir kalbinde gönlünde yatan. Oğlundan rica etmişti beni Ankara’ya götür ne olur çok merak ediyorum demişti. Oğlu da söz verdi tamam dedi bu yaz gidiyoruz. Nasıl mutlu olmuştu anlatamam size. İşte bu yüzden sürpriz yapmak istedim. Madem Atasını ziyarete gelecekti hazırlıklı gelmesi gerekiyordu. İşte bu yüzden çok rahat okuyacağı Yılmaz Özdil’in M. Kemal kitabını alıp göndermiştim. Bu nasıl bir sevgi biliyor olsaydınız sizde benim gibi  şaşırırdınız. Kitap eline ulaşınca gözyaşlarına hakim olamamıştı.   Atatürk hakkında sağdan soldan okuduğu  kısıtlı bilgilerle yüreğindeki sevgi katlanmıştı. Çok görmek istiyordu, hayal etti, bana Atatürk hakkında çok sorular sordu. Sonunda oğlu ile birlikte kısmet olursa bu yaz Anıtkabir’i ziyaret edecek olan bu umut ve hayat dolu anneyi sizlerle tanıştırmak istedim. Bakalım, izleyelim görelim Zehra hanım kitabı okuduktan sonra neler hissedecek. Emektar ve fedakar Zehra hanımı Ankara’da nasıl sürprizler bekliyor olacak? Hep birlikte yaşayıp göreceğiz. Zehra Mehmedova şu an çok çok meşgul. Çok sevdiği hayran olduğu Mustafa Kemalinin hayatını, devrimlerini ve çocukluğunu okumak ve daha derinden  tanımaya çalışmaktan başka işi yok. Bakalım bu hikayenin sonu nasıl nihayet bulacak. Yaşayalım görelim inşallah.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu