İznikli Selanikli Trabzonlu Nikos

İznik'li Selanik'li Trabzonlu Nikos
2016 yılı yazında 2 aile atladik arabaya Selanik'e gidelim Atamızın doğduğu baba evini ziyaret edelim dedik ve yola koyulduk. Selanik güzel sehir geceleri cıvıl cıvıl. Temmuz sıcağında oturduk çok güzel bir restora yemek siparişlerimizi vereceğiz aramızda Türkçe konusuyor karar vermeye çalışıyoruz derken Ingilizce konuşan garsonumuzun yanina başka bir garson geldi güler yüzlü uzun boylu, hoşgeldiniz dedi, garson arkadaşından izin istedi ve bizimle ilgilenmeye başladı. Restoranda ne varsa en iyisini bize servis etmeye başladı. Kimseye ikram etmediği özel tadımlık içkiler ikram etti. Türkiye'yi dedesinden dinlemiş öğrenmiş. İznikliyiz biz dedem hep memleketi anlatırdı ben Yunanistanda doğdum büyüdüm ama aklım gönlüm hep orada dedi. Bende bir Balkan göçmeniyim vatan hasretinin nasil bir yürek yakan aci olduğunu cok iyi bilirim ve hala yasarım, öyle bir özlemdir ki sen yaşadıkça içinde büyür durduramazsın. Anlattım ona kaderimiz ayn dedim, cok zor ama yapacak bir sey kader iste. Sonra anlatmaya devam etti İznikten Trabzona taşınmışlar koyu bir Trabzonspor taraftarıyım dedi. Içimden dedim bu gönlü zengin çocuk bizim çocuk ben sana Trabzon forması alip göndereceğim dedim, gülümsedi gözleri parladı, fakat tesekkür ederken hissettim çok inanmadı gibiydi beden dili. Her halde icinden 3 gun sonra unutur boşuna ümitlenme demiştir diye geçirdim kafamdan. Sonra adresini aldım bir kâğıda yazdırdım. Formanın arkasına kaç numara yazdirayım dedim. Sağ bek oynarirmış 2 numara usun dedi. Dedim ki sen buyuk bir taraftarsın takım 11 kişi sen 12 ol, sana trabzonun il kodunu yani 61 numarayi yazdirtalim büyük taraftar olduğun belli olsun dedim, anlaştık. Geriye bir şey daha kaldı adini da yandıralım formana dedim.Çok masraflı olacak gerek yok dedi ama ben adina da aldım. Nikosla boyle tanıştık işte. Bir gecenin akşam yemeğinde iki saat içerisinde mesafeler yıllar içinde biriktirdiklerimizden bahsettik biraz olsun hasret giderdik. Çok keyifli bir geceydi Nikos bize muhteşem bir ev sahipliği yaptı. Güzel şeyler çabuk biter bilirsiniz vedalaştik ayrıldık. Ertesi gün zaten dönüş icin yola koyulduk Türkiye döndük. Cok sürmedi sözüm vardi yerine getirmek boynumuzun borcuydu. Forma alindi isimler yazdırıldı, dedim ki böyle yarim yamalak olmaz şortu da oldun takım olsun dedik. Çalıştığım mağazada Trabzona gönül vermiş bir depo yöneticimiz vardi onu göndermiştim oda içinden gelmiş, forma şort var çorapları da ben alayim demiş almış sağ olsun. PTT şubesine gittiğimde memur bir koliye koyman gerekiyor sonra tartılacak biraz pahalıya patlar haberin olsun icinde ne var deyince bende formayı gösterdim, bende kısaca kendisine biraz hikayeyi anlatınca yüzü yumuşadı. Bana ne iyi etmişsin dedi ve isin rengi değişti. Küçük gönderi yapalım zarfla gönderelim daha uygun olur demezmi? Güzel şeyler her zaman güzel başlayıp güzel bitiyor ben buna hep inanırdım, gercekten oyle oldu. Sağolsun PTT Kargodaki arkadaşın yönlendirmesi ve yardımıyla çok ustaca paketlediğim gönderi teslim edilmeye hazırdı . Teslim fişini aldıktan son en geç 15 gun içerisinde teslim edileceğini öğrendikten sonra sözünü tutmuş olmanın verdiği huzurla PTT den ayrıldım.
Cevat ÇIRAK
25.07.2018




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu