Eğitim

Milli Eğitim Bakanı Sizsiniz

Bir milleti hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir toplum olarak yaşatan da, köleliğe, yoksulluğa düşüren de eğitimdir. (Atatürk)
Cumhuriyetimizin kurucusu
Büyük Atatürk Ülkemizin en önemli konusu eğitim demiş, yazmış söylemiş yol göstermiş.
En büyük sorumluluğumuz, geleceğimizin teminatı gençlerimizi, ıssız bir ormanda, pusulasız ve hedefsiz bir gemi gibi, bilinmeze doğru sürükleyip savuruyoruz.
Bugün açıklanan sözde yeni sistemden sonra, kısa geçmişimize dönüp, yazılan çizilenleri hatırlamak istedim.
Milli Eğitim’de 93 yılda 76 bakan değişmiş.
Son 15 yılın Milli Eğitim Bakanları
Necdet Tekin: 10 Temmuz 2002 - 19 Kasım 2002
Erkan Mumcu: 19 Kasım 2002 - 17 Mart 2003
Hüseyin Çelik: 17 Mart 2003 - 3 Mayıs 2009
Nimet Çubukçu: 3 Mayıs 2009 - 7 Temmuz 2011
Ömer Dinçer: 7 Temmuz 2011 - 25 Ocak.2013
Nabi Avcı: 25 Ocak.2013-23 Mayıs.2016
İsmet Yılmaz: 24 Mayıs 2016/...
Son 14 yılda Eğitim sisteminde yapılan değişiklikler şu şekilde:
2003 yılında katsayı farkı arttırıldı.
2004 yılında eğitim müfredatında değişiklikler yapıldı.
2005 yılında 3 yıllık olan lise 4 yıla çıkarıldı.
2007 yılında Ortaöğretim Kurumları Seçme ve Yerleştirme Sınavı (OKS) yerine 6.7. ve 8.sınıfın sonunda girilen Seviye Belirleme Sınavı (SBS) geldi.
2012 yılında katsayı kaldırıldı.
2010 yılında 10 yıldır uygulanan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sistemini değiştirilerek. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sistemlerine geçildi.
2010 yılında 2010: SBS, 3. yılın sonunda tek sınav modeline döndü.
2010 yılında dönemin Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, yayımladığı bir genelgeyle tüm düz liselerin Anadolu liselerine dönüştürüleceğini açıkladı, uygulama hemen başlatıldı.
2012 yılında İlköğretimde kesintisiz 8 yıllık sistemden vazgeçildi, 4+4+4 sistemine geçildi.
2012 yılında katsayı kaldırıldı.
2012 yılında Cumhurbaşkanı Erdoğan "Dershaneler kapatılacak" açıklaması yaptı.
2013 yılında ilk TEOG sınavı uygulandı .
2017 yılında Erdoğan TEOG'un kaldırılması lazım açıklaması yaptı.
4 Kasım 2017 yeni TEOG sınav sistemi Milli Egitim Bakani Ismet Yilmaz tarafindan açıklandı.
Görüldüğü üzere yaz boz tahtasına dönen sonuç üretemeyen bir eğitim modelimiz var.
Sizi anlıyorum, haklisiniz, okudukça bu ne saçmalık diyor olabilirsiniz.
Bakın size bir başka belge daha sunayım.
Aynası iştir kişinin lafa bakılmaz.
MEB Yatırım Bütçesi
2017-2019:
Fen Lisesi:
109.666.000 TL
İmam Hatip Liseleri:
1.723.000.000TL
(Bakınız Kaynak: 4)
Görüldüğü üzere eğitim sistemine gerçekten çözüm aranıyor mu diye sormadan edemiyor insan.
Peki ama biz kime güveneceğiz,
Kim bu kronikleşmiş derin yaramıza, derdimize merhem olacak?
Hemen cevap vereyim bu işi biz seçmenlerden başka kimse çözemez. Seçimlere az kaldı. Bizden oy isteyecek partilere diyeceğiz ki çocuklarımızın eğitimi ile ilgili projeleriniz nedir? Bizim hayatı meselemiz geleceğimiz olan çocuklarımızdir. Bundan ötesi yalandır. Hem seçime katılan partilerden söz alacağız, hemde takipçisi olacağız ki, ülkemizin teminatı olan gençlerimiz sayesinde uygar milletler seviyesine ulaşalım.
Atatürkün eğitim ile ilgili düşüncelerini biliyorsunuz. “Cumhurbaşkanı olmasaydım, Millî Eğitim Bakanı olmak isterdim” sözü, Atatürk’ün eğitime verdiği önemi göstermesi bakımından anlamlı bir sözdür.
Gerçekten biz eğitim sorununu aşmak istiyorsak işimizi partilere ve palavra vaadlerine birakmiyacagiz. Kendimize bu konuda dürüst davranmadigimiz sürece, sorumluluğu omuzlarımızda hissetmediğimiz sürece hukumetlerle bu iş çözülmeyecek.
İnsan enerjisini nereye akıtırsa orası gelişecektir. Günü kurtarmayı bırakalım, zamanımız daralıyor.
Planınız bir yıl içinse pirinç ekin, on yıl içinse ağaç dikin, yüz yıl için ise insanları eğitin Huang Che
Türkiye Cumhuriyeti ilelebet yaşayacaksa eğitimle gelişecek ve yaşayacaktır.
Cevat ÇIrak
05.11.2017
Kaynaklar;
1-Cumhuriyet Gazetesi 16 Eylül 2017
2- Abbas Güçlü
27.01.2013 Pazar Milliyet
3- Prof.Dr.Özcan Kadioğlu
4- Google :MEB Yatırım Bütçesi 2017-2019 yazarak kaynağa ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yediler Ormanında Kayak

Yaşar Kemal Usta ile UBUNTU'YU konuştuk.

Naim Süleymanoğlu